Whitepapers

Handige content voor een soepeler salesproces

Bakken vol expertise bij jullie, maar niemand om de tips, antwoorden en inzichten overtuigend op papier te zetten? Dan blijft jullie levensveranderende SaaS onopgemerkt. Geen leads, geen klanten. Zonde. 

Tijd voor een sterk staaltje contentmarketing: whitepapers. Geen verkooppraatje, maar eerlijke en onderscheidende marketingcontent waarmee je in de koppies van bijna-klanten blijft hangen. Via je website, LinkedIn, advertenties en e-mails kan een whitepaper je jarenlang leads opleveren. 

Laat het schrijven van die whitepapers maar aan mij over. Dat scheelt jou stress en tijd en je salesproces loopt soepeler als leads zichzelf hebben ingelezen.

 “Onze organisatie wil graag kennis delen en expertise uitdragen, maar door chronisch tijdgebrek blijft dat vaak liggen. Zo kwamen we bij Spatiecreatie uit. Marije haar teksten lezen lekker weg en zijn helder uiteengezet. Ze schakelt snel, weet waar ze het over heeft, stelt de juiste vragen, en we hebben ook een leuke klik!”

– Renske Sybrandy, marketing- en communicatieadviseur bij Kader

Tekstschrijver-Marije-van-Wijngaarden-Spatiecreatie.jpg

Whitepaper laten schrijven? Zo gaat dat:

1. Kletsen

We videobellen over wat je wilt bereiken en of een whitepaper je daarbij gaat helpen. Zo ja, dan krijg je een voorstel in je mail.

2. Vragen

Om een goede paper te kunnen schrijven stel ik je veel vragen over je doelgroep, aanbod en bedrijf. Samen bepalen we een passend onderwerp waar je bijna-klanten warm van worden.

3. Interviewen

We gaan niet recyclen wat er al online staat, dus ik trek info uit jou of je collega. Zo’n interview via Teams duurt meestal 30-45 minuten.


4. Tikken

Ik ga tikken en mail jou een overtuigende whitepaper en een tekst voor de downloadpagina. Binnen de deadline.

5. Checken

Jij checkt de inhoud en deelt je feedback met mij. Meestal zijn we na 1 correctieronde wel klaar.

6. Vieren

Effe laten vormgeven en online gooien die handel. Gefeliciteerd! Je bespaart jezelf uitlegtijd en kunt genieton van de opgewarmde leads.

“Ik word altijd blij van haar teksten en ik hoef bijna nooit iets toe te voegen. Dat scheelt mij en mijn marketingcollega’s veel tijd.”

- Jurino Figaroa, marketinglead West-Europa bij Iron Mountain

IT-tekstschrijver-Spatiecreatie.jpg

Daarom Spatiecreatie

Voor gewonemensentaal

Waarom moeilijk doen met tech-jargon als jouw doelgroep IT niet supergoed snapt? Of de voordelen er niet van inziet? Als copywriter met journalistieke papieren vraag ik door en scheid ik de zin van de onzin, waardoor je bijna-klant in actie komt.

Je krijgt een copywriter+

Ik kan niet alleen lekker schrijven, maar snap ook contentmarketing, SEO, marketingpsychologie, social media, UX en webdesign. En ik weet wat er daar allemaal nodig is om te zorgen dat je teksten opvallen, converteren en jou geld opleveren.

Ik begrijp jouw business

Je hoeft mij niet tig keer hetzelfde uit te leggen, want ik schrijf al ruim 10 jaar over IT en bedrijfsopleidingen (ik schrik niet van 2FA of ITAM en bij een pentest denk ik niet aan klikkende balpennen). Scheelt jou weer tijd.

 
 

Tip: check hier eerst effe of ik wel echt kan schrijven

SC-white.jpg

 Kost dat?

1 whitepaper: vanaf 1.595,-

Dit krijg je:

  • 1 whitepaper

  • 1 interview met jou of een collega

  • Tekst voor de landingspagina

  • 2 feedbackrondes

  • Geen gedoe


Wil je er LinkedIn-posts bij, XL-whitepapers of net effe wat anders? Let’s talk.

“Door goed te luisteren en de juiste vragen te stellen weet Marije tot de kern door te dringen. Door haar houding wekt ze soms de indruk alsof we als directe teamleden voor dezelfde organisatie werken. Ik hoop op korte termijn weer met haar samen te mogen werken.” 

– Peter Edwin Simon, business development professional

Contentmarketing-SaaS-Spatiecreatie.jpg

 Wat anderen vragen over een whitepaper laten schrijven

  • Wel als jouw bedrijf SaaS verkoopt aan professionals die over IT moeten beslissen maar er zelf niet zoveel van snappen.

  • Nee. In een goede whitepaper gaat tijd zitten. De doorlooptijd is meestal zo’n 2 tot 4 weken. Hangt af van hoe vlot we schakelen. Mail me. Tijdens onze kennismaking bespreken we je wensen en maken we samen een planning.

  • Nee. Maar ik heb er door m’n grafische vooropleiding wel kijk op, dus ik houd tijdens het schrijven rekening met de looks. Ik check ook met alle liefde het resultaat van je designer. Tekst en lay-out versterken elkaar, dus samen zorgen we voor een toppaper.

  • Yes, je Engelse marketingcontent vertalen naar het Nederlands doe ik voor je. Andersom niet. Andere talen ook niet en al helemaal geen Duits.

  • Niet aan beginnen dan. Dat heeft ook voordelen:

    • Je inbox blijft rustig

    • Al je kennis blijft van jezelf

    • Je bespaart kosten op champagne

    • Geen gezeur van leads aan je hoofd

    • Er blijft genoeg uitlegwerk voor je salescollega’s

  • Hier staan wat voorbeelden van mijn werk. Of check m’n LinkedIn-posts. Laten we even videobellen om te checken of we elkaar liggen.

  • Nee, je kunt me ook inschakelen voor je blogs, klantcases, EN-NL-vertalingen en LinkedIn-posts.

Wow, ben je helemaal tot hier gekomen?
Laten we eens kennismaken:

Copywriter-hospitality-tech-contentmarketing.jpg