Onderscheid jezelf met testimonials op je website

Kapers op de kust? Laatst sprak ik iemand die liever geen klantverhalen op z’n website zet, omdat anders de concurrent die vaste klant kan benaderen. Oké. Maar wat dan nog? Als huidige klanten niets te klagen hebben, blijven ze je heus wel trouw. Geen reden om de kracht van testimonials niet te benutten. En wát voor kracht!

Een klantverhaal of testimonial is – je verwacht het niet – een verhaal over een van je tevreden klanten. Hierin staan onder meer het probleem, jouw oplossing en de behaalde resultaten. Liefst verteld via quotes en een foto van de klant himself.

Een klantverhaal heet soms ook wel een klantcase, review, case study of referentie. Je maakt zo’n succesverhaal zo kort of lang als je wilt, maar het is sowieso een hele slimme marketingtool. Deze sociale bewijskracht is namelijk een overtuigingstactiek (ik schreef daar dit over).

Een klantverhaal onderscheidt jou van de concurrent. Het maakt je geloofwaardig als expert in je vakgebied, creëert herkenning, wekt interesse én vertrouwen bij twijfelende potentiële klanten.

Hoe dat zit?

Nou, een testimonial:

  • Maakt duidelijk wat jij doet
    Lezer: “Oh dat is precies wat ik zoek.”

  • Toont dat anderen al vertrouwen in jou hadden
    Lezer: “Als zij allemaal blij zijn, zal het wel goed zitten.”

  • Roept herkenning op
    Lezer: ‘Hey dat probleem heb ik ook. Dan kunnen ze mij vast ook helpen.”

 
 

Je klant in de spotlights

Dus als jij zelf vertrouwen hebt in je bedrijf, laat dan lekker lezen wat klanten allemaal bij jou mogen verwachten! Tevreden opdrachtgevers over jou laten vertellen werkt veel beter dan zelf roepen hoe goed je bent. En iemand in de spotlights zetten is ook nog eens een mooi compliment aan je klant. Daar wordt jullie relatie alleen maar beter van.

Er is genoeg voor iedereen

Blijf ook vooral je best doen voor je huidige klanten. Lukt het je concurrent toch om 1 van je klanten weg te kapen? Bedenk dan goed waar dat aan lag. Iedereen krijgt de klanten die hij verdient. Jij ook! ;)

Ook klantverhalen op je website?

Die overtuigende klantverhalen ga je natuurlijk niet zelf verzinnen. En klanten interviewen heb je helemaal geen tijd voor. Dus laat mij die klantcases lekker regelen! Mail me gerust over je plannen.


 
 

Geen webtekst-tips missen?

Meld je aan voor Spatiesensatie en krijg eens in de zoveel tijd tips voor je webteksten en online zichtbaarheid.

 
Blog-klantcase-Spatiecreatie.jpg