Waarom er geen telefoonnummer op m'n website staat

Een tijdje geleden verwijderde ik mijn telefoonnummer van m’n contactpagina. Niet om jou te pesten hoor. Waarom dan wel lees je in dit blog.

Hij stond jarenlang online te shinen, m’n 06-nummer. Wel zo professioneel als zelfstandig ondernemer. Als een nieuwe klant een vraag had en mij wilde spreken was dat dus zo geregeld. Die onverwachte (sales)gesprekken horen er nou eenmaal bij als je een tekstbedrijf runt. Tenminste, dat maakte ik mezelf wijs.

Weg met energielekken

Maar laatst dacht ik: waar ben ik mee bezig? Mijn gepieker rond onverwachte telefoontjes lekt bakken energie en tijd en ik voel me er niet prettig bij. Hoe kan ik dit anders doen?

Eerst veranderde ik de welkomstboodschap van m‘n voicemail. Ik vroeg bellers te mailen naar marije@spatiecreatie.nl in plaats van een gesproken bericht achter te laten.

Een jaar later haalde ik het telefoonnummer helemaal van m’n website af.

Mag niemand bellen dan?

Tuurlijk wel. M’n 06 staat nog in m’n e-mailhandtekening, maar dat zien mensen alleen wanneer ik hén benader.

Vaste klanten hebben sowieso mijn nummer, maar ik geef geen garantie dat ik altijd opneem.

Niet opnemen, da’s toch klantonvriendelijk?

Sommige mensen vinden dat klantonvriendelijk ja. Maar dat zijn niet mijn klanten. Want ik heb goede redenen om m’n telefoon niet altijd op te nemen.

Het is efficiënter

Voor de goede orde: ik vind het niet eng om te bellen, zolang ik maar vooraf weet wat iemand van me wil zodat ik een bevredigend antwoord klaar heb.

Dus met potentiële klanten leg ik eerst mailcontact. Daarna bellen is helemaal prima. Maar dan wel op een moment dat ik met alle aandacht bij die ander ben. Wanneer ik m’n research heb gedaan en een intakeformulier of andere relevante info voor m’n neus heb.

En gewoon wanneer het ons allebei goed uitkomt.

Zo kan ik die ander beter vooruithelpen.

Teksten worden er beter van

Volgt er een samenwerking met die lead, dan heeft ie natuurlijk m’n telefoonnummer. Maar dan nog bel ík die klant (terug) wanneer ik niet aan het tikken ben. Zo verlies ik tijdens het schrijven niet m’n concentratie aan onverwachte telefoontjes.

En dat is dan weer beter voor het eindresultaat waar die klant mij voor betaalt: marketingteksten in gewonemensentaal die meer leads opleveren.

Weg met je eigen energielekken

Heb jij nou ook last van energielekken, bijvoorbeeld omdat je marketing niet lekker loopt en je te veel tijd kwijt bent aan koude leads bellen (die vervolgens niet opnemen)?

Laat mij je helpen met je online zichtbaarheid, het boosten van je expertstatus en leadgeneratie via blogs en klantcases in gewonemensentaal. Vul effe dit contactformulier in (duurt 2 minuten) en je hoort of en hoe ik je kan helpen. Plannen we meteen een (video)belmoment.